لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت )
تعداد اسلاید : 30 اسلاید
بررسی مسائل مدیریت دولتی ایران
مطالبی که ارائه میشود:
تعریف اداره
تعریف سازمان
عناصرتشکیل دهنده سازمان
تعریف مدیریت
عناصرتشکیل دهنده مدیریت
مقایسه اداره سازمان ومدیریت
تعریف اداره امورعمومی
تعریف دولت
ویژگیهای اداره امورعمومی
اهمیت اداره امورعمومی
تعریف اداره امورخصوصی
تفاوت اداره امورعمومی وخصوصی
شباهت اداره امور عمومی وخصوصی
دیدگاه نظریه پردازان جدایی سیاست از اداره
تعریف اداره :
اداره عبارتست از نظام اجتماعی خاص که بر اساس آن عدهای از افراد بشر به منظور نیل به یک سلسله هدفهای نسبتا مشخص با یکدیگر همکاری میکنند.
نکاتی که در تعریف اداره به شرح بیشتری نیاز دارد:
1)اداره اقدامی دستهجمعی و گروهی و مبتنی بر همکاری است.
2)بدون توجه به اندازه سازمانی که همکاری در آن صورت میگیرد و عده همکاری کنندگان، به جای هدف، میتوان هدفهای متعدد و یا سلسله مراتبی از هدف در نظر گرفت که این هدف یا هدفها باید مشخص و معین باشد.
3)تصمیمهای اتخاذ شده ممکن است صرفا جنبه اجرائی داشته باشد، و یا درمورد خطمشی و سیاستهای کلی سازمان باشد و یا هر دو جنبه را در برگیرد.
تعریف سازمان :
عبارتست از یک دستگاه مبتنی برنقشه، و متشکل از مساعی همکارانه، که در آن هر یک از همکاران نقش معین و تکالیف و وظایف مخصوص داشته باشند.
عناصر تشکیلدهنده سازمان عبارتند از:
1)طبقهبندی وظایف
2)تفویض اختیار
3)تثبیت مسئولیت برای اجرای وظایف
4)تعیین روابط به منظور همکاری موثر در نیل به هدفهای سازمان
تعریف مدیریت :
مدیریت به عنوان رشته ای مجزا، پس از انقلاب صنعتی بوجود آمد. دامنه، نقش و تئوری های اساسی آن در طی سالیان تغییر کرده، اما مقصود آن: «حصول اطمینان از دستیابی به هدف های مؤسسه یا سازمان و به حداکثر رساندن بهره وری و کارآئی» همچنان به قوت خود باقی است.