پاورپوینت

پاورپوینت

دانلود پاورپوینت
پاورپوینت

پاورپوینت

دانلود پاورپوینت

پاورپوینت بررسی اقلیمی ابنیه

پاورپوینت بررسی اقلیمی ابنیه

پاورپوینت-بررسی-اقلیمی-ابنیهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت )
تعداد اسلاید : 71 اسلاید

عنوان:
طراحی اقلیمی
بررسی اقلیمی ابنیه

عوامل اقلیمی
یک امر کلی که تقریباً در رابطه با کلیه ساختارهای سنتی ایران صدق می‌کند، همگونی آنها و محیط مسکونی با عوامل اقلیمی است. این مطلب را درسواحل دریای خزر، کرانه خلیج فارس و دریای عمان، دامنه قلل مرتفع و حاشیه کویر مرکزی می‌توان به وضوح مشاهده نمود. بافت شهری، فرم بنا و نوع مصالح در هر یک از این مناطق در تطبیق کامل با شرایط اقلیمی می‌باشند.
عواملی که بر شرایط اقلیمی یک منطقه تأثیر می‌گذارد شامل زاویه تابش خورشید، عرض جغرافیایی یعنی دوری یا نزدیکی از خط استوا، شدت جریان و جهت بادهای فصلی، وجود آب،‌رطوبت گیاه در منطقه و بالاخره ارتفاع از سطح دریا و ناهمواریهای سطح زمین است که در اینجا اهمیت هر یک توضیح داده خواهد شد.

1ـ خورشید
کره زمین دارای محور دوران ثابتی است که نسبت به خط عمود بر صفحه گردش زمین به دور خورشید ْ5/23 درجه انحراف دارد. از آنجائیکه این انحراف محور، نقاط مختلفی از کره زمین را در فصول مختلف مقابل خورشید قرار می‌دهد، لذا حرارت و آب و هوای کره زمین درهر منطقه بنابر زاویه تابش خورشید نسبت به زمین فرق می‌کند و این مطلب باعث ایجاد فصول مختلف در هر ناحیه از کره ارض می‌شود. (شکل 1)

در اول دیماه نقطه جنوبی محور یعنی قطب جنوب رو به خورشیداست و نیمکره جنوبی در فصل تابستان قرار می‌گیرد. در اول فروردین و اول مهرماه نقاط جنوبی و شمالی محور نسبت به خورشید به صورت موازی قرار می‌گیرند و شب و روز در هر دو نیمکره مساوی هستند. یعنی دوازده ساعت روز و دوازده ساعت شب می‌باشد. در این حالت هر دو نیمکره نسبت به خورشید اعتدال قرار دارند که یکی در «اعتدال بهاری» و دیگری در «اعتدال پائیزی» است. دراول تیرماه نقطه شمالی محور یعنی قطب شمال رو به خورشید است و نیمکره شمالی در فصل تابستان و نیمکره جنوبی در فصل زمستان می‌باشد که اولی را «انقلاب تابستانی» و دومی را «انقلاب زمستانی» گویند.
به دلیل انحراف محور زمین، زاویه تابش آفتاب نسبت به زمین و همچنین مکان طلوع و غروب آفتاب در فصول مختلف فرق می‌کند. (شکل 2) به عنوان مثال در شهر تهران آفتاب در زمستان از سمت جنوب شرقی طلوع و در جنوب غربی غروب می‌کند. جهت مشخص نمودن موقعیت خورشید در ساعات مختلف روز و فصول گوناگون، باید زاویه تابش و جهت تابش آفتاب مشخص باشد.
زاویه تابش: زاویه‌ای است که شعاع تابش خورشید با سطح افق می‌سازد (از صفر تا نود درجه)
جهت تابش: زاویه‌ای است که تصویر شعاع تابش خورشید بر روی زمین با خط شمال و جنوب می‌سازد. شمال صفر درجه و جنوب صد و هشتاد درجه در نظر گرفته شده است (شکل 2-1).
زاویه تابش آفتاب در زمستان کمتر و در تابستان بیشتر است. برای شهر تهران که در نیمکره شمالی واقع شده، زاویه تابش آفتاب هنگام ظهر در ماههای مختلف سال مطابق جدول 1 می‌باشد.

قرار دادن اکثر بازشوها و پنجره‌های بزرگ در قسمت جنوبی ساختمان و حفاظت از این پنجره‌ها در مقابل آفتاب تابستان به وسیله سایه‌بان و یا ایوان از خصوصیات اکثر ساختمانهای سنتی و جدید ایران است.
توجه به دیوار جنوبی ساختمان و استفاده از انرژی خورشیدی برای تأمین حرارت در ساختمان اساس کار بناهایی است که به نام «ساختمانهای خورشیدی» معروف است. تحقیق و مطالعه بر روی اینگونه ابنیه درسنوات اخیر بسیار گسترش یافته و در کشورهای غربی تعداد زیادی از این قبیل ساختمانها احداث شده است.

دانلود فایل

پاورپوینت بررسی انواع روشهای خنک کاری پره های توربین گازی

پاورپوینت بررسی انواع روشهای خنک کاری پره های توربین گازی

پاورپوینت-بررسی-انواع-روشهای-خنک-کاری-پره-های-توربین-گازیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت )
تعداد اسلاید : 20 اسلاید

بررسی انواع روشهای خنک کاری پره های توربین گازی

مقدمه
از سیستم های خنک کاری به منظور بهینه سازی و افزایش راندمان استفاده می شود.

با افزایش دمای گازهای احتراق ورودی به توربین بازده چرخه توربین گاز افزایش می یابد .امروزه این دما در حدود1100 تا 1260 درجه سانتیگراد است.

سازندگان توربین های گازی تلاش می کنند تا بتوانند این دما را به 1700درجه برسانند و در آینده تا دماهای بالاتر نیز مورد نظر است.

با توجه به اینکه افزایش دمای ورودی به توربین یک مزیت اجتناب ناپذیر است اما برای خنک کاری پره های توربین باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

خنک سازی
در توربینهای قدیمی به دلیل پائین بودن دما نیازی به خنک سازی وجود نداشت
استفاده از دماهای بالا موجب بوجود آمدن تنشهای گرمایی در پره های متحرک و کاهش طول عمر پره می شود.
به طور کلی دمای سطح پره باید در کمتر از 900 درجه سانتیگراد باشد تا خوردگی پره از حد مجاز تجاوز نکند.
خنک سازی پره با خالی کردن داخل آن و جاری کردن شاره خنک کننده از فضای خالی شده امکان پذیر می باشد(شکل 1)
پره توخالی سبک تر از پره تو پر بوده و عدد بیو در آن خیلی کوچکتر است و از این رو توزیع دما در آن نسبتا یکنواخت می باشد.

خنک سازی
شاره های خنک کننده هوا و آب می باشند.
ازهوا تا دمای 1150 درجه سانتیگراد استفاده می شود.
از آب تا دمای 1315 درجه سانتیگراد استفاده می شود.
از سیستم ترکیبی مابین این دودما استفاده می شود.
از آب برای قسمتهای دما بالا (پره ثابت) ورودی از هوا برای مابقی پره ها استفاده می کنیم.

دانلود فایل

پاورپوینت بررسی روشهای متداول طرح روکش اسفالت

پاورپوینت بررسی روشهای متداول طرح روکش اسفالت

پاورپوینت-بررسی-روشهای-متداول-طرح-روکش-اسفالتلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت )
تعداد اسلاید : 57 اسلاید

بررسی روشهای متداول طرح روکش اسفالت

مقدمه
شبکه راههای آسفالته کشور به سرعت در حال گسترش است و توسعه سریع شبکه راههای آسفالته بالطبع وظیفه نگهداری راهها را سنگین‌تر می‌نماید. پرواضح است که نگهداری راهها صرفاً با انجام لکه‌گیری و مرمت‌های موضعی محدود نمی‌شود و شاید یکی از مهمترین وظایف در سیستم نگهداری راههای آسفالته، انجام روکش آسفالت در زمان مناسب و به موقع می‌باشد. اپتیم این زمان موقعی است که هنوز صدمات و نواقص زیادی به آسفالت راه وارد نشده است.
انجام روکشهای آسفالت در زمان مناسب باعث می‌شود با کمترین هزینه راه را برای یک مدت طولانی دیگر قابل استفاده نمود بالعکس عدم انجام روکش راههای آسفالته به موقع خود هزینه روکش را گاهی تا 100% افزایش می‌دهد. از این مختصر چنین نتیجه می‌شود که چنانچه روکش آسفالته به موقع انجام شود میلیون‌ها تومان صرفه‌جوئی می‌گردد و رضایت مردم نیز جلب می‌شود و بالعکس چنانچه روکش آسفالت به موقع انجام نشود میلیونها تومان به بیت‌المال زیان وارد می‌شود و مردم نیز همیشه از عملکرد راههای آسفالته رضایت نخواهند داشت.

روکش‌های آسفالتی به منظور برآورده نمودن دو نیاز نامبرده زیر انجام می‌شود:
1. به منظور اصلاح نواقص سطح راههای آسفالتی موجود
2. به منظور تقویت روسازی راه آسفالته
در بسیاری از راههای آسفالته به دلایل مختلف، نیاز به روکش با ضخامت کم نه تنها معایب و نواقص سطح راه برطرف می‌شود بلکه راه مجدداً احیا شده و عملکرد واقعی خود را باز خواهد یافت.
مواردی نیز مشاهده می‌شود که راه نیاز به یک تقویت اساسی داشته تا پذیرای ترافیک این گونه راهها، با پخش قشرهای آسفالت تقویت نشوند. نواقص و معایب متعدد در سطح راه بروز کرده و عملکرد راه تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
چنانکه ملاحظه می‌شود ممکن است روکش‌های آسفالت در مواردی به منظور برآورده نمودن هر دو نیاز فوق الذکر به طور همزمان نیز انجام شوند. علی ایحال در این فصل اطلاعات لازم به منظور طرح روکش‌ها ارائه خواهد شد.
ولی مقدمتاً شمه‌ای از مفهوم عملکرد راه و دلایل انجام روکشهای با ضخامت کم برای احیای سطح راه آسفالته آورده.

مفهوم عملکرد راه
بسیاری از مردم که از راهها استفاده می‌کنند در مواقع اطلاعات مختصری از چگونگی ساختمان راه دارند برای این دسته مردم راه خوب این مفهوم را دارد که صاف و فاقد ناهمواری و دست‌انداز باشد این مفهوم اصطلاحاً عملکرد یا Serviceability نامیده می‌شو. بر همین منوال مهندسین AASHO‌ روشی را ابداع کرده‌اند که به کمک آن سطح راهها از نظر عملکرد، درجه‌بندی می‌شود که روش مزبور را مفهوم عملکرد راه یا Present Servceability Concept نامیده‌اند بر طبق این روش مفهوم عملکرد راه، به استنباطی که شخصی از صافی سطح راه ضمن عبور از قطعه‌ای مشخص با ترافیک معمولی پیدا می‌نماید اطلاق می نمایند.
این روش درجه‌بندی عملکرد راه از نظر مرغوبیت PSR یا Present Serviceability Rating می‌نامند این طریقه عبارتست از نظر و عقیده عده‌ای از متخصصان درجه‌بندی مرغوبیت راه، که طولی مشخص از راه را طی می‌نمایند و نظرات خود را در مورد ناهمواری و صافی سطح راه یادداشت می‌کنند.
روش PSR اخیراً بسط داده شده است به نحوی که به کمک دستگاه‌های مکانیکی عملکرد راه اندازه‌گیری می‌پشود ضمناً با استفاده از نتایج آزمایش ناهمواری Roughness و اطلاعات حاصله یکنوع رابطه ریاضی بسط داده شده است که آن رابطه نیز PSI و یا Peresent Serviceability Index‌ نامیده می‌شود که مفهوم اخیرمان PSR‌ 2است که به طریقه مکانیکی تعین می‌شود و اندیس عملکرد راه نامیده می‌شود.

روش درجه‌بندی راه از نظر مرغوبیت PSR
روش PSR اطلاعاتی در این زمینه که آیا راه احتیاج به اصلاح و مرمت دارد یا خیر به دست می‌دهد..
ناگفته نماند که این روش نمی تواند برای طرح روکش‌های آسفالت مورد استفاده واقع شود ولی روش خوبی برای درجه‌بندی راه از نظر مرغوبیت می‌باشد،
در روش PSR راه از نظر مرغوبیت از 1 الی 5 درجه‌بندی کرده‌اند که درجه 5 بالاترین درجه مرغوبیت سطح راه و درجه یک کمترین درجه مرغوبت سطح راه را نشان می‌دهد. با استفاده از نتایج PSR مهندسین می‌توانند تشخیص دهند که آیا روی راه می‌بایستی بررسی بیشتر انجام شود و این روش به عنوان شروع مطالعات روش مناسبی است تجارب اخیر نشان داده است که چنانچه PSR بین 2 الی 5/2 باشد راه احتیاج به مرمت و اصلاحاتی دارد.

تجارب اخیر نشان داده است که می تواند به جای PSR‌ از نتایج آزمایش اندازه گیری ناهمواری سطح راه Roughness‌ در تعیین مرغوبیت راه استفاده نمود. در طریقه اخیر تغییرات میانگین PSR‌نسبت به نتایج آزمایش ناهمواری رسم می‌شود. در نتیجه از روی معادله زیر یا گراف شکل 82 می‌توان درجه مرغوبیت راه که به طریقه مکانیکی تعیین شده است به دست آورد که PSI‌ (اندیس عملکرد راه) نامیده می‌شود.
PSI=5.00-0.015R-0.14 Log R یا PSR
R= ناهمواری سطح راه مورد مطالعه بر حسب اینچ در مایل.

روش غیرمستقیم طرح روکش آسفالتی
در روش انستیتو آسفالت که توسط کینگهم ارائه شده است، ابتدا ضخامت کل روسازی بر اساس میزان آمد و شد وسائل نقلیه و مقاومت خاک بستر بدون آنکه سیستم روسازی موجود درنظر گرفته شود، تعیین شده و سپس با استفاده از رابطه زیر، ضخامت روکش آسفالتی بدست می‌آید.


در این رابطه، T ضخامت روکش بتن آسفالتی، TA ضخامت روسازی بتن آسفالتی جدید، T­i, αi به ترتیب ضخامت و ضریب تبدیل لایه iام روسازی موجود و n تعداد لایه‌های روسازی موجود است. طبق تعریف ضریب تبدیل (α) مصالح یک لایه روسازی عبارتند از: مقدار ضخامت بتن آسفالتی نو که از نظر طرح روکش معادل ضخامت یک سانتیمتر مصالح مورد نظر است. ضریب تبدیل یک مصالح تابعی از جنس و میزان فرسودگی آن مصالح است و مقدار آن بین صفر و یک متغیر می‌باشد. در جدول زیر، مقادیر ضریب تبدیل مصالح لایه‌های مختلف روسازی داده شده است. مقادیر ضریب تبدیل مصالح لایه‌های مختلف روسازی داده شده است. مقادیر ضریب تبدیل نشان داده شده در این جدول توسط انستیتو آسفالت پیشنهاد شده که مبنای تجربی داشته و بر اساس نتایج آزمایشات کارگاهی استوار است.

دانلود فایل

پاور پوینت چگونگی آشنایی شمس بر مولوی وتاثیرات این آشنایی جزوه ده مقاله برتر درکشور(60اسلاید)

پاور پوینت چگونگی آشنایی شمس بر مولوی وتاثیرات این آشنایی جزوه ده مقاله برتر درکشور(60اسلاید)

پاور-پوینت-چگونگی-آشنایی-شمس-بر-مولوی-وتاثیرات-این-آشنایی-جزوه-ده-مقاله-برتر-درکشور(60اسلاید)مقاله دیدار شمس و مولانا
جزو ده مقاله برتر در همایش مولانا شناسی
در تبریز در تاریخ :
29و30آذر 1386
شمس برمولانا اثر گذاشته ومحمد مولانا برافراد زیادی اثر گذاشته ومن گلچینی نموده ام ازبرجسته ترین این افراد
درشرق وغرب.

به انتخاب : محمد فایق مجیدی

دانلود فایل

پاورپوینت استراتژی به اصطلاحات عملیاتی

پاورپوینت استراتژی به اصطلاحات عملیاتی

پاورپوینت-استراتژی-به-اصطلاحات-عملیاتیاصل1- توجه استراتژی به اصطلاحات عملیاتی
نقشه های استراتژی زیربنای برپایی روش ارزیابی متوازن مرتبط با استراتژی یک سازمان را فراهم میکند.
-ساختن نقشه های استراتژی
-نقشه استراتژی عبارت است از یک ساختار عمومی برای توصیف استراتژی
-نقشه های استراتژی به سازمان ها کمک میکنند تا استراتژی خود را به شکلی منسجم یا یکپارچه سیستماتیک مشاهده کنند.
استراتژی گامی است در یک پیوستار
-استراتژی گامی است در یک پیوستار منطقی که یک سازمان را از رسالتی سطح بالا (ماموریت) به کارهای انجام شده توسط کارکنان خط مقدم آن می رساند.
-استراتژی در طول زمان شکل می گیرد و توسعه می یابد. تا شرایط متحول تحصیلی بوسیله دنیای واقعی را پاسخ گوید.

دانلود فایل

پاورپوینت استراتژی برند

پاورپوینت استراتژی برند

پاورپوینت-استراتژی-برندتعریف برند
برند شامل یک اسم، لوگو، علامت، هویت و نام تجاری است.
مطابق تعریف شرکت اینتربرند، برند عبارت است از مجموعه ای از عناصر ملموس و غیر ملموس که در یک نام نجاری در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا برای شرکت مزیت رقابتی ایجاد کند و ارزش بیشتری را برای مشتریان خلق نمایند (کلیفتون ومگان، 2000).
برند
مطابق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا در سال 2005، برند عبارت است از اسم، واژه، علامت، طرح و یا ترکیبی از آنها که برای شناسایی محصولات و خدمات فروشنده و یا گروهی از فروشندگان به کار می رود و در محیط رقابتی نسبت به دیگر رقبا تمایز ایجاد می کند.
برند تنها یک محصول فیزیکی نیست، بلکه یک خاصیت منحصر به فرد است(مورفی، 1990).

دانلود فایل

پاورپوینت استانداردهای فولاد

پاورپوینت استانداردهای فولاد

پاورپوینت-استانداردهای-فولاد نرم بندی فولادها
برای معرفی انواع فولادها کشورهای تولید کننده از علامت ها حروف وعددهای مخصوصی برای معرفی استفاده میکنند.بعنوان مثال کشورآلمان تمام فولادها را طبق استانداردDIN 17006معرفی کرده است.
علامت هایی که برای معرفی فولادها به کار می روند شامل سه بخش عناصر تشکیل دهنده ، روش تولید و عملیات انجام گرفته روی آنها قبل از عرضه به بازار می باشد.
علائم بخش عناصر تشکیل دهنده
بخش روش تولید
بخش عملیات انجام شده

دانلود فایل

پاور پوینت خلاصه کتاب بیماری های مدیریت بخش اول(25 اسلاید)

پاور پوینت خلاصه کتاب بیماری های مدیریت بخش اول(25 اسلاید)

پاور-پوینت-خلاصه-کتاب-بیماری-های-مدیریت-بخش-اول(25-اسلاید)در این پاور پوینت 20 بیماری مدیریت با نحوه تشخیص و راهکار درمان نوشته شده است از جمله :
#مدیریت
#رهبری
#بیماری_مدیریت
#مدیریت_دو_دل
#مدیریت_تکنواز
#مدیریت_جاهل
# مدیریت_نزدیک_بین
#مدیریت_مقرراتی
#مدیریت_ساعتی
#مدیریت_دو-پهلو
#مدیریت_منزوی
#مدیریت_تشریفاتی
#مدیریت_در بسته
#مدیریت_مستجرب
#مدیریت_علی_الصول
#مدیریت_حیثیت_باز
#مدیریت_خوش _خیال
#مدیریت_آقا_نقطی
#مدیریت_چوب_به_دست
#مدیریت_جاهل

دانلود فایل

پاور پوینت خلاصه کتاب هنر بینش وانگیزه فردی اثر ریچارد بروک تعداد اسلاید ها :80

پاور پوینت خلاصه کتاب هنر بینش وانگیزه فردی اثر ریچارد بروک تعداد اسلاید ها :80

پاور-پوینت-خلاصه-کتاب-هنر-بینش-وانگیزه-فردی-اثر-ریچارد-بروک-تعداد-اسلاید-ها-80ریچارد بروک:
نیت من از نوشتن این کتاب این بود که مفاهیم و سیستم شکست ناپذیری را که تجربه کرده ام به شما انتقال دهم
رویا وانگیزه فردی
بدون این دو هیچ چیز کاربرد ندارد
با این دو هیچ مشکلی وجود ندارد.
بینش ، شالوده و اساس هر دستاوردی است
به نظر من کتاب ریچارد بروک بسیار
شفاف، جذاب، کامل ،
سریع الاستفاده
وزود بازده است.
جان میلتن فاگ
نویسنده کتاب های بازار یابی شبکه ای

دانلود فایل

پاورپوینت چگونه خلاقیت ونوآوری آوری را در محیط کار ایجاد وپرورش دهیم؟(تعداد اسلاید 90)

پاورپوینت چگونه خلاقیت ونوآوری آوری را در محیط کار ایجاد وپرورش دهیم؟(تعداد اسلاید 90)

پاورپوینت-چگونه-خلاقیت-ونوآوری-آوری-را-در-محیط-کار-ایجاد-وپرورش-دهیم؟(تعداد-اسلاید-90)چگونه تفکر خلاق را در خود و دیگران پرورش دهیم ؟ 1– اطلاعات و تجارب خود را در موقعیت های مختلف گسترش دهیم. 2 – از دیگران سؤال هایی را بپرسیم که پاسخ های متعدد داشته باشد.
نقش مدیران در ایجاد سازمان خلاق تمرکز روی فرایندها و ترویج تفکر سیستمیک به جای تمرکز روی افرا د و گروهها
ریسک پذیری و فرصت تلقی کردن اشتباهات  (از بین بردن ترس از پیامدهای اشتباهات)
به حداقل رساندن کنترل از بیرون و ترویج خود ارزیابی
محدود نکردن کارکنان با کاهش تقسیم کار و دادن حد اکثر آزادی عمل به آنها

دانلود فایل

پاورپوینت بررسی سیر تکامل و پیدایش تفکر مدیریت

پاورپوینت بررسی سیر تکامل و پیدایش تفکر مدیریت

پاورپوینت-بررسی-سیر-تکامل-و-پیدایش-تفکر-مدیریتلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت )
تعداد اسلاید : 34 اسلاید

بررسی سیر تکامل و پیدایش تفکر مدیریت
مقدمه
در اوایل قرن بیستم ، نتایج انقلاب صنعتی که در حدود سال 1790 اغاز گردیده بود به تدریج به ثمر رسید . یکی از مشخصات بارز انقلاب صنعتی ماشینی کردن تولید بود که زندگی اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی جوامع صنعتی اروپا و امریکا را دگرگون ساخت . برخی از اثار و عواقب انقلاب مزبور را می توان به شرح زیر خلاصه نمود :
رشد صنایع و توسعه بازرگانی
گسترش شهر نشینی و ازدیاد جمعیت شهر ها
تولید انبوهی و توسعه بازار فروش در نتیجه ازدیاد مصرف
پیشرفت تکنولوژی و استفاده از نتایج تحقیقات علمی در صنایع
از سوی دیگر ، بر دامنه قدرت و اختیارات حکومت به سرعت افزوده شد ، زیرا علاوه بر حفظ نظم و امنیت ملی ، تصدی اموری مانند حمل و نقل ، اموزش و پرورش و رفاه عمومی و همچنین تنظیم و کنترل فعالیتهای سازمانهای غیر انتفاعی در بخش خصوصی برای نخستین بار جزو وظایف اساسی دولت به شمار امد .
تحولات مزبور ایجاب می کرد که نظام سازمانی نوینی که منطبق با نیازهای زمان و گسترش روزافزون دستگاههای دولتی و خصوصی باشد ایجاد شود .
بدین ترتیب ، دانشمندان اروپایی و امریکایی در دو سوی اقیانوس اطلس ، مطالعات و بررسی های علمی خود را در جهت پایه گذاری نظام سازمانی مزبور متمرکز ساختند .
در این مقاله اصول و عقاید برخی از دانشمندان مزبور در قالب نظریه های مدیریتی مورد بررسی قرار می گیرد .

مدیریت علمی ( از سال 1898 تا زمان عاضر ) :
نظریه مدیرت علمی در واقع از سال 1832 یعنی زمانی که چارلز ببج نویسنده انگلیسی کتاب خود را تحت عنوان " صرفه جویی صاحبان صنایع " به چاپ رساند آغاز گردید . در حدود پنجاه سال بعد یکی از صاحبان صنایع آمریکا به نام هنری تاون فنون و روشهای جدیدی را در اداره امور موسسه صنعتی خود به کار برد که مورد توجه مهندسان و مدیران هم عصر وی واقع گردید .

ولی تا قبل از سال 1903 علم جدید مدیریت شکل و حالت مشخصی به خود نگرفته بود ، در این سال فردریک وینسلو تیلور رساله ای درباره اصول مدیریت کارگاه های صنعتی در انجمن مهندسان مکانیک آمریکا قرائت کرد که مقدمه تدوین و تکمیل یکرشته رساله های بعدی پیرامون فنون و نظریه های علمی مدیریت به شمار می رود . و از این رو تیلور به علت مطالعاتش در این باب به عنوان پدر مدیریت علمی شناخته شده است .

سیستم تیلور که به نام " مدیریت علمی " معروف است شامل دو عنصر اساسی است :
کشف تجربی بهترین طریقه انجام دادن هر عمل و اجزاء متشکله ان ، تعیین مدت زمان لازم برای انجام عمل ، تشخیص بهترین ابزار و ادوات لازم برای عمل و چگونگی به کار بردن انها در مراحل معینی از پیشرفت فنون و بالاخره تعیین بهترین طریقه جریان کار و توالی اجرای عملیات .
تقسیم کار بین مدیران و کارکنان به نحوی که مسئولیت کشف بهترین طریق انجام دادن عملیات و طرح ریزی انها ، بهترین ابزار و ادوات لازم ، قرار دادن مواد و وسایل مورد نیاز در دسترسی کارکنان به مقدار مطلوب و در زمان و مکان مناسب ، و صدور دستورات و ایجاد تسهیلات مورد لزوم دیگر به عهده مدیران باشد .



دانلود فایل

پاورپوینت بررسی فراوانی سل ریوی اسمیر مثبت در عشایر کوچنده شهرستان الیگودرز

پاورپوینت بررسی فراوانی سل ریوی اسمیر مثبت در عشایر کوچنده شهرستان الیگودرز

پاورپوینت-بررسی-فراوانی-سل-ریوی-اسمیر-مثبت-در-عشایر-کوچنده-شهرستان-الیگودرزلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت )
تعداد اسلاید : 32 اسلاید

بررسی فراوانی سل ریوی اسمیر مثبت
در عشایر کوچنده شهرستان الیگودرز

مقدمه
بیماری سل از میان بیماری های عفونی تک عاملی بیشترین تعداد مرگ ومیر را دارد . تعداد مرگ ناشی از این بیماری سالانه بیش از دو میلیون نفر بوده و با میزان 2/1 میلیون نفر مرگ در زنان بیش از دیگر عوامل موجبات مرگ زنان جوان و مادران را فراهم می کند .
25 درصد موارد مرگ قابل پیشگیری در بالغین ناشی از سل بوده و در کشور های در حال توسعه اتفاق می افتد . 95 درصد موارد سل و 98 درصد مرگ ناشی از آن در همین کشورها می باشد . این بیماری سالانه سیصد هزار کودک را به کام مرگ می کشد . تاکنون چیزی نزدیک به 2 میلیارد نفر در جهان به باسیل سل آلوده شده اند و هر ثانیه یک نفر به آنها اضافه می شود یعنی هر ساله حدود یک درصد جمعیت دنیا دچار آلودگی با این باسیل می شوند .
در شهرستان الیگودرز سالیانه حدود 15000 نفر از عشایر در فصول بهار و تابستان از اوایل اردیبهشت تا پایان آبان ماه در مناطقی تحت عنوان ذلقی ، شول آباد و بخش مرکزی مستقر می شوند ، این افراد تعداد زیادی از ماه های سال را در این شهرستان به سر می برند و با توجه به صعب العبور بودن منطقه و عدم پوشش مستقیم خانه بهداشت در این مناطق گاهی خدمات بهداشتی درمانی مناسبی به این جمعیت ارائه نمی شود .
بر اساس آمار موجود در دفتر سل شهرستان الیگودرز در سال 1383 از 30 بیمار مبتلا به سل 13 نفر از عشایر بوده اند و علیرغم جمعیت اندک عشایر نسبت به کل جمعیت شهرستان ( حدود 10 درصد ) حدود 24 درصد موارد سل متعلق به این جمعیت بوده است لذا با عنایت به دسترسی سخت عشایر به خدمات مناسب بررسی بیماری در این جمعیت ضروری به نظر می رسد .

روش اجرا :
مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی مقطعی بوده و جامعه مورد نظر حدود 6000 نفر از عشایر درون کوچ و برون کوچ شهرستان الیگودرز در سال 1385 بوده است .
روش اجراء بصورت سرشماری کل جمعیت و برسی افرادی است که یکی از علائم مشکوک به سل ریوی را داشته اند ، ابتداء علائم بیماری از افراد مورد سئوال قرار گرفته و از موارد مشکوک نمونه گیری خلط در سه نوبت به عمل آمد ، نمونه ها به روش زیل نیلسون رنگ آمیزی و زیر میکروسکوپ نوری مشاهده شدند . موارد منفی که شک زیادی به بیماری در آنان می رفت یک هفته بعد مجددا“ تحت آزمایش قرار گرفتند .

دانلود فایل

پاورپوینت امار ثبت احوال

پاورپوینت امار ثبت احوال

پاورپوینت-امار-ثبت-احواللینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت )
تعداد اسلاید : 46 اسلاید

آمار ثبت احوال
مقدمه
اداره ثبت احوال که یکی از ادارات کشور محسوب می شود خدمات فراوانی به مردم ارائه می دهد که می توان از وظاف آنها: باطل کردن و گرفتن شناسنامه، صدور شناسنامه المثنی، عکس دارکردن و... را نام برد و در این میان در سطح دنیا میلیونها هزار نفر از بین می روند و متولد می شوند که باید شناسنامه افراد مرده را باطل و برای نوزادان به دنیا آمده شناسنامه صادر گردد که در کشور ما اداره ثبت احوال مسئول اجرای این وظیفه می باشد.

جامعه
افرادی که طی 6 ماه از سال 1385 به اداره ی ثبت احوال مراجعه کرده اند.

نمونه
افرادی که طی این 6 ماه برای (گرفتن و باطل) کردن شناسنامه به اداره مراجعه کرده اند.

زن (باطل کردن شناسنامه)
100 و 95 و 105 و 95 و 100 و 90

مرد (باطل کردن شناسنامه)
125 و 105 و 120 و 125 و 135 و 120

دختر (گرفتن شناسنامه)
280 و 285 و 270 و 275 و 280 و 285

پسر (گرفتن شناسنامه)
315 و 315 و 330 و 325 و 320 و 315

پرسش ها
چه تعداد افراد در نیمه سال دوم سال 1385 به اداره ی ثبت احوال شهرستان نیشابور برای باطل کردن شناسنامه و گرفتن شناسنامه مراجعه کرده اند؟

دانلود فایل

پاورپوینت آشنایی با بدن و دانستنی های ان

پاورپوینت آشنایی با بدن و دانستنی های ان

پاورپوینت-آشنایی-با-بدن-و-دانستنی-های-انلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت )
تعداد اسلاید : 13 اسلاید

آشنایی با بدن و

دانستنی های آن

ما در گام اول به موضوع رگ ها می پر دازیم

سیاه رگ

ما سه نوع رگ داریم که عبارت است از : سرخرگ

مویرگ

سیاه رگ: 1-نام علمی سیاه رگ ورید است

کار (کاربرد )سیاه رگ: که خون را از اعضای بدن و بافت هابه قلب برمی گرداند

سیاه رگ :1-خون درون سیاه رگ خون سیاه رگی میگویند2- خون سیاه رگی تیره است3-اکسیژن اندکی دارد بجز

خون سیاه رگ ششی که از ریه به قلب میرسدوسرشار از اکسیژن است4-بزرگترین سیاه رگ بدن که خون را از اندام ها

به دهلیز راست میرساند را ناکاوا مینامند


یکی از رگ های بدن ما سرخ رگ است

1-نام علمی سرخ رگ شریان است

2- نوعی رگ خونی قرمز یا تصفیه شده وجود دارد

3-خون را از قلب به اندام های دیگر میفرستد

4-جهت خون در سرخ رگ ها از قلب به طرف اندام وجود دارد

5- اگر دست را روی سرخرگ قرار دهیم نبض را احساس میکنیم


یکی دیگر از رگ های بدن ما مویرگ نام دارد

1- رگ های ریز وکوچک هستندکه در اندام ها وجود دارد

2-باعث تغذیه اندام ها و بافت ها می شوند

3-مولکول ها و گلوبول های سفید از دیواره های آنها گذشته و واردبافت ها میشود

4-فشار خون در مویرگ ها کم وحدود 10 میلیمتر جیوه است

5-مویر گ هاحد واسط سرخرگ وسیاه رگ ها هستند
برگشت خون از پا

1- هرسیاه رگ دارای دریچه های یکطرفه ویژه میباشد که باعث خون رسانی به سمت قلب میشود

گام بعدی ما (سفر به درون سلول)

1-سلول های یو کاریوتی دارای غشاء داخلی می باشند کمک این غشاء هااعمال شان را سازمان دهی می کند

2-زیست شناسان برای برسی سلول ها از میکروسکوپی ابزار های بیوشیمی استفاده می کنند

3-دستگاه درونی سلول ها جابه جایی پروتین ها را تنظیم کرده و اعمال متابولیکی سلول را انجام میدهد

4- میتو کندری ها و کلر پلاست ها انرژی از یک شکل به شکل دیگری تبدیل میشود

دانلود فایل

پاورپوینت بازگوئی روانشناختی

پاورپوینت بازگوئی روانشناختی

پاورپوینت-بازگوئی-روانشناختیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت )
تعداد اسلاید : 23 اسلاید

Psychological Debriefing بازگوئی روانشناختی

تعریف
بازگویی روانشناختی جلسه ای گروهی برای بررسی دقیق واقعیات،افکار،برداشت هاوواکنش هایی است که پس از یک حادثه تکان دهنده سازماندهی می شود .
در واقع پروسه ای است که درطی آن فقدان اطلاعات، سوءتفاهم ها ترس از واکنش های شخص به آسیب برطرف می شود.

اهداف
پیشگیری ازواکنشهای شدید بعدیchronic PTSD)) ،تسریع دربهبودی طبیعی وحفظ روحیه وانگیزه برای زندگی هدف اساسی است.
آموزش واکنش های شایع در برابر آسیب وتاکید روی مفهوم
Normal reaction in normal people to an abnormal event””
کاهش احساس ضعیف بودن وایجاد حمایت گروهی حس تعلق به جمع بعلت داشتن تجربیات مشترک
آمورش استراتژی های ساده مقابله بااسترس
شناسایی منابع وشبکه های حمایتی واطلاع رسانی درمورد امکانات
تخصصی موجود

این جلسات نوعی رواندرمانی نیست.
نوعی سازماندهی اولیه درروزها یاهفته های اول پس از حادثه است.
نوعی اسکرین کردن یا غربالگری است.

نکات عملی
اطلاعات مربوط به جلسه
اندازه گروه کمتر از 15 نفر
نحوه نشستن
فراهم بودن وسایل پذیرایی
روشن ساختن نقش ها-تعداد هدایتگر(دونفر)
بهترین زمان شروع(24 تا 72 پس از آسیب)
طول جلسه
موقعیت مکانی مناسب


دانلود فایل

پاورپوینت باغ شازده ماهان کرمان

پاورپوینت باغ شازده ماهان کرمان

پاورپوینت-باغ-شازده-ماهان-کرمانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت )
تعداد اسلاید : 19 اسلاید

اشنایی با معماری اسلامی
باغ شازده ماهان کرمان

مهمترین مشخصه های باغ ایرانی
موقعیت استقرار
عناصر تشکیل دهنده باغ
منظر کلی باغ
اب عنصر حیات باغ شازده
چشم انداز زیبای باغ
باغ نمادی از بهشت

مقدمه :هنر باغ سازی یکی از کهن ترین هنر های ایرانیان است که دارای سنت های ارزشمند و قدرتی معنوی است.

مهمترین مشخصه های باغ ایرانی :
هندسه حاکم بر باغ سازی ایرانی :
محور های آب :
هندسه مستطیلی : 
تقارن :
مرکزیت :

هندسه حاکم بر باغ : - کشیدگی محور اصلی در امتداد طول باغ - قرار گیری عناصر مهم کارکردی در محور اصلی - ایجاد پرسپکتیو در امتداد محور اصلی و ایجاد عمق در فضا - استفاده از شیب طبیعی زمین و قرار گیری کوشک در مرتفع ترین نقطه





دانلود فایل