لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت )
تعداد اسلاید : 17 اسلاید
برنامه ریزی استراتژیک با رویکرد قطعی و فازی (مورد شرکت لبنیات پاک)
تجزیه و تحلیل پرتفوی کسب و کار
در قلمرو مدیریت استراتژیک، روش های متعددی برای کمک به انتخاب بهترین استراتژی یا ترکیبی از استراتژیها ایجاد گردیده است.
تفسیر پرتفوی یک فعالیت دو مرحله ای است:
تجزیه و تحلیل عواملی که منجر به تعیین موقعیت دقیق سازمان در ماتریس ها میشود.
فرموله کردن اعمال یا گام هایی که برای بهبود موقعیت واقعی سازمان و رساندن شرکت به اهدافش باید صورت پذیرد.
تعاریف اصطلاحات و واژه های تخصصی
مدیریت استراتژیک: فرایند فرموله کردن اهداف سازمانی و مدیریت برای دستیابی به آن اهداف
منطق فازی: در مقابل منطق ارسطویی که حالتی غیرقطعی، مبهم و تقریبی برای توصیف مقادیر و اعداد در نظر می گیرد.
برنامه ریزی پرتفوی: برای انتخاب بهترین ترکیب فعالیت ها از میان فعالیت های بدیل
فرموله کردن استراتژی: تعیین متغیرهای استراتژیک و سپس مدلسازی موضوع مورد نظر در قالب یک ماتریس و یا مدل تصمیم گیری
ماتریس های پرتفولیو: هر کدام به نوعی وضعیت و موقعیت شرکت، سازمان و واحدهای کسب و کار را بر اساس متغیرهای استراتژیک مختلف مورد ارزیابی و سنجش قرار داده و به تناسب نتایج حاصله، راهبرد مورد نظر را توصیه می نماید.
طراحی ماتریس BCG با رویکرد کلاسیک
محاسبه نرخ رشد نسبی محصولات:
نرخ رشد نسبی = محصولات در سال n
ارزش کل فروش محصول در بازار در سال (n-1) – ارزش کل فروش محصول در بازار در سال (n)
ارزش کل فروش محصول در بازار در سال (n-1)