بطور قابل توجهی بیشتر کودکان دارای وزن بسیار کم هنگام تولد (65%) با اختلالات یادگیری بیشتری نسبت به 13% کودکان مورد بررسی روبرو شده اند. در گروه وزن بسیار کم هنگام تولد بیشتر نوشتن، حساب، روخوانی تحت تاثیر بوده اند. توانایی حرکتی دیداری و ویژواسپاتیال در ترکیب با عملکرد کلامی که در ابتدا توضیح داده شد، عملکرد در حساب و خواندن در بین کودکان وزن بسیار کم هنگام تولد برخلاف کودکان گروه کنترل، نمرات تنها با عملکرد کلامی مرتبط بود. مقاله اصلی تحت عنوان Pattern of Learning Disabilities in Children With Extremely Low Birth می باشد 6صفحه انگلیسی پی دی اف 12صفحه ترجمه شده ورد ...