دلایل تغییر برنامه درسی ریاضی رویکرد برنامه درسی ریاضی: رویکرد اصلی حاکم بر این برنامه فطرت گرایی توحیدی و رویکرد خاص برنامه حل مسئله یادگیری و ساخت شناختی دانش آموزان سبک های شناختی از منظر تئوری رفتار گرایانه دانش آموزان و سبک یادگیری کلامی دانش آموزان و سبک یادگیری تصویری دانش آموزان و سبک یادگیری دستورزی آموزش عدد از آیه کل شیء احصیناه عدداً برمیآید که معنای عدد بر پایة معنی احصاء و شمارش بنا میشود بنابر این معنای عدد به معنای بسیار تعمیم یافتهتر از آنچه در این پایه مورد نظر است تعمیم مییابد لازم است مفهوم عدد به گونه ای برای دانشآموزان مطرح شود که مقدمه را برای آموزش تعمیمهای آن فراهم نماید عدد به عنوان کاردینالیتی (عدد اصلی یک مجموعه) مقدمه مناسبی برای معرفی اعداد حقیقی نیست و عدد به عنوان طول پیشینه مناسبی برای معرفی اعداد مختلط در دانشگاه نیست اما عدد به عنوان جواب معادله پیشنیه مناسبی برای معرفی اعداد مختلط فراهم میکند بنابر این گذر از کاردینالیتی به طول و گذر از طول به جواب یک معادله جبری به طور طبی ...