گرایش های دانشکده های مدیریت به تکنیک های مفید و لازم اما ناکافی و زود گذری همچون حلقه های کیفیت ، مدیریت کیفیت جامع ، ایزو ، سیستم پیشنهادها ، تجارت الکترونیکی ، مهندسی مجدد ، مهندسی معکوس ، تولید ناب ، مدیریت عملکرد ، پنج اس ، دیسیپلین ها، تکنولوژی اطلاعات و مواردی از این قبیل (که در سطح ” چگونگی “ بحث می کنند و به سطح ” چرایی و چیستی ” وارد نمی شوند ) ضمن ایجاد شگفتی های تجربی و عینی و شکل گیری تصوراتی مبنی بر راهیابی این رشته ی آکادمیک به حیطه رشته های کاربردی ای چون مهندسی ، ضمن تضعیف قدرت تحلیل و تقویت تفکر تجزیه ای و بخشی ، آفتی است که در درون این رشته رخنه کرده و برخی از محققان این رشته را در سطح حمالان تکنیک تنزل داده است و بی مناسبت نیست اگر اصطلاح دراکر یعنی « کارگران دانش » در مورد برخی از محققان این رشته با اصطلاح واقعی تر« حمالان دانش » جایگزین شود . فرمت: پاورپوینت تعداد صفحات: 91 ...