لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل: pptx (قابل ویرایش و اماده پرینت )
تعداد اسلاید : 25 اسلاید
بررسی وارزیابی چابکی شرکت های تولیدی پتروشیمی ایران بابکارگیری منطق فازی
فهرست عناوین مورد بررسی
بیان مسئله
ضرورت انجام تحقیق
ادبیات تحقیق و تعاریف
فرضیه های تحقیق
مدل تحقیق
مراحل انجام تحقیق
نتایج تحلیل مدل
محدودیت های تحقیق
نتیجه گیری وپیشنهادات
بیان مسئله
هر سازمانی برای بقا و پیشرفت در اجتماع در حال رشد و غیرقابل اطمینان امروز به سیستم های تولیدی چابک خود نیاز دارد، (این امر مستلزم داشتن توان سازنده است) اما، سازمان ها مجبور به تغییر نیستند، به عبارت دیگر ادامه حیات وبقا اصلاً اجباری نیست. تردیدی نیست که تغییر، رمز بقا و ماندگاریست و بسیاری از انسان ها، و به تبع آن جوامع، مؤسسات و شرکت ها همواره در جهت دگرگونی خود و تطبیق اوضاع و احوال خود با شرایط محیطی اطرافشان برآمده اند. شرایطی که شاید خود هیچ گاه نقش فعالی در ایجاد آن نداشته اند. بررسی تاریخ و سرگذشت شرکت هایی با عمر بالا بیانگر این واقعیت است که آنها پیوسته در تلاش برای بقا و انطباق بیشتر خود با محیط اطرافشان بوده اند. به نظر می رسد شرط ماندگاری در این است که با اعمال تغییرات تدریجی اختیاری خود را با تغییرات اجباری وفق دهیم.
ضرورت انجام تحقیق
ناپایدار بودن بازار و نیازهای مشتری
نیاز به رقابت پذیر بودن برای بقا در بازار
تقویت قابلیت رقابت در بازارهای جهانی برای محصولات پتروشیمی
ایجاد بستر منایب برای ارزیابی صحیحی صنایع پتروشیمی و ایجاد انگیزش برای رقابت در بین آنها
ادبیات تحقیق و تعاریف
مفهوم چابک:
واژه چابک در فرهنگ لغت به معنای حرکت سریع، چالاک، فعال"توانایی حرکت به صورت سریع و آسان" و قادر بودن به تفکر به صورت سریع با یک روش هوشمندانه" به کار گرفته شده است. چابکی ناشی از تولید چابک (AM) است.
مفهوم تولید چابک:
توانایی های تولید کننده برای واکنش سریع به تغییرات ناگهانی و غیر قابل پیش بینی (نواکر، 1994؛ گلدمن و همکارانش، 1995؛ پوتنیک، 79، 2001؛ ریچاردز، 1996؛ ون اسن و همکارانش، 2001).
پاسخ پیش کنشی به تغییرات (گلدمن و ناجل، 1993؛ بسانت، 2001، 113).
قابلیت سازگاری و شکل دهی مجدد سریع (کایوسی، 1999، 5؛ پوتنیک، 2001، 79؛ بسانت، 2001، 25؛ ماسکل، 2001؛ هرمزی، 2001).
بهره گیری از تغییرات به عنوان فرصت های ذاتی نهفته در محیط های آشفته (ماسکل، 2001؛ نیلور، 1999؛ شریفی و ژانگ، 2001 ،1999).
توانایی پاسخ موثر به مشتری (سوبا، 2001، 232؛ ابراهیم پور و یاگوب، 2001؛ کاتایاما و بنت، 1999).
توانایی بقا و پیشرفت در محیطی با تغییرات مداوم و غیر قابل پیش بینی (داو، 1999؛ ماسکل، 2001؛ ریچاردز، 1996؛ ریگ بای و همکارانش، 2001).
پتروشیمی:
به عنوان یکی از بخشهای اصلی صنعت نفت از جمله صنایع مهم ومادر کشور است .این صنعت بعناون یکی از گزینه های مهم صادرات غیر نفتی در جهت شکوفایی اقتصادی کشور ، توسعه، بومی کردن فناوری وکسترش صنایع جانبی اعم از صنایع پایین دستی ویا صنایع تامین کننده نیازهای فنی، مهندسی ئتحقیقاتی در کشور نقش اساسی دارد. خوراک صنایع پتروشیمی از محصولات پالایشی نظیر نفتا ، گاز طبیعی واتان استحصالی است .
در حوزه شرکت های تولیدی پتروشیمی تا کنون تحقیقی در زمینه چابکی صورت نگرفته است.