Comparing AHP and ANP: An Application of Strategic Decisions Making in a Manufacturing Company چکیده تصمیمات استراتژیک موفق، اقدامات عملیاتی مناسب را برای بازارهای مناسب در زمان درست فراهم میکنند. تجزیه و تحلیل نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدها (SWOT)یک ابزار مورد استفاده عمومی است که نقاط قوت و ضعف سازمان یا صنعت را همراه با فرصتها و تهدیدهای محیط بازار بررسی میکند. چارچوب SWOT طرح کلی اساسی را فراهم میکند که در آن تجزیه و تحلیل شرایط تصمیمگیری انجام میشود. در این مطالعه، عدم تعیین رتبه اهمیت برای عوامل SWOT، ما برای افزایش تجزیه و تحلیل SWOT با تکنیکهای تصمیمگیری چند معیاره به نام فرآیند سلسله مراتبی تحلیلی (AHP)و فرآیند شبکه تحلیلی (ANP)پیشنهاد کردیم. روش AHP به مقایسههای زوجی میان عوامل یا معیارها دست مییابد تا آنها را در هر سطح از سلسلهمراتب با استفاده از محاسبه مقادیر ویژه اولویتبندی کند. علاوه بر AHP، روش ANP یک شکل کلی است که امکان وابستگیهای متقابل، وابستگی&zwn ...