چکیده :هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر درس پژوهی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی در مدارس شهرستان میناب بوده است . جامعه آماری این پژوهش رادانش آموزان راهنمایی شهرستان میناب ) منطقه آموزشی هشتبندی ( تشکیل می دهند که جامعه نمونه با حجم 03 نفر به روش تصادفی انتخاب شده اند . ابزار اندازه گیری و گرد آوری اطلاعات، فرم درس پژوهی و نمرات پایان ترم دانش آموزان بود . آزمون آماری استفاده شده در این تحقیق، همبستگی اسپیرمن و رگرسیون خطی بوده که نتایج نشان می دهد که بین درس پژوهی با پیشرفت تحصیلی در سطح 3030 رابطه معنادار مثبت وجود دارد . همچنین، یافته ها نشان می دهد با توجه به معنادار بودن مقادیر t به ازای هر واحد تغییر در متغیر درس پژوهی به میزان 30.0 در متغیر پیشرفت تحصیلی تغییرات حاصل گردیده است فایل pdf ...