پاورپوینت

دانلود پاورپوینت

پاورپوینت

دانلود پاورپوینت

پژوهش آموزش زبان انگلیسی در ایران و اهمیت کتاب‌های درسی و تهیه و تدوین آنها

پژوهش آموزش زبان انگلیسی در ایران و اهمیت کتاب‌های درسی و تهیه و تدوین آنها

پژوهش-آموزش-زبان-انگلیسی-در-ایران-و-اهمیت-کتاب-های-درسی-و-تهیه-و-تدوین-آنها

توضیحات:
پژوهش با موضوع آموزش زبان انگلیسی در ایران و اهمیت کتاب‌های درسی و تهیه و تدوین آنها ، در قالب word و در 21 صفحه ، قابل ویرایش.

بخشی از متن:
در این فصل تلاش بر آن است تا پس از نگاهی گذرا به آموزش زبان انگلیسی در کشورمان، تصویر روشنی از جایگاه و اهمیت کتاب‌های درسی و تهیه و تدوین آنها، ارائه نمائیم و پس از معرفی اجمالی کتاب هفتم، به اهمیت ارزیابی کتاب‌های درسی بپردازیم و در پایان، پژوهش‌های انجام شده در داخل و خارج از کشور را، که مرتبط با موضوع هستند، مورد بررسی قرار دهیم.
2-2. نگاهی گذرا به آموزش زبان انگلیسی در ایران
اولین کتاب درسی که در ایران برای زبان انگلیسی تعریف شد به سال 1318 برمی‌گردد، که برای تدریس در مقطع شش ساله دبیرستان توسط گروهی از مؤلفان ایرانی و غیر ایرانی تدوین و منتشر گردید.
فروزنده(2011، به استناد علوی مقدم و خیرآبادی، 1391) در مورد اولین کتاب‌های زبان انگلیسی کشورمان می‌نویسد: " این مجموعه از روش آموزش مستقیم و آموزش خواندن‌محور با تنوع وسیعی از موضوعات در هر کتاب تبعیت می‌کرد. این شش کتاب از طراحی و فرایند تدریس یکسانی در هر درس برخوردار نبودند؛ به‌گونه‌ای که یک درس ممکن بود به معرفی قطعه‌ای ادبی در یک صفحه و بدون تمرین‌های مربوط به آن بپردازد و در درس دیگر فقط به دستور‌زبان خواه مرتبط یا نامرتبط با درس‌های پیشین و پسین اختصاص یابد." این مجموعه از کتاب‌ها حدود ربع قرن و تا سال 1343 که با مجموعه‌ای موسوم به کتاب‌های سطح‌بندی‌شده جایگزین شد و مورد استفاده قرار گرفت.
در مجموعه جدید، مؤلفان کوشیده بودند از روش‌های تدریس سنتی مانند روش مستقیم به جریان غالب آن دوران به‌ویژه روش دیداری- شنیداری و آموزش موقعیت‌محور تغییر جهت داده و تحولات آموزش زبان در آن دوران را در محتوای کتاب‌های تألیف‌شده لحاظ کنند. این مجموعه از کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی نیز تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مدارس تدریس می‌شد و از سال 1361 با مجموعه دیگری از کتاب‌ها جایگزین گردید. آموزش زبان انگلیسی پس از انقلاب اسلامی تحت تأثیر تحول در نظام آموزشی کشور(از جمله افزوده شدن مقطع راهنمایی تحصیلی) تغییرات شکلی و محتوایی فراوانی یافت و تدریس زبان انگلیسی از سال نخست مقطع راهنمایی تحصیلی آغاز گردید.

فهرست مطالب:
2-1.مقدمه
2-2.نگاهی گذرا به آموزش زبان انگلیسی در ایران
2-3. اهمیت کتاب‌های درسی و تهیه و تدوین آنها
2-4.معرفی اجمالی کتاب انگلیسی پایه هفتم
2-5. اهمیت ارزیابی کتاب‌های درسی
2-6.اهداف ارزیابی
2-7.پیشینه تحقیق در خارج از کشور
2-8.پیشینه تحقیق در داخل کشور

منابع دارد
دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد