نوع فایل : power point قابل ویرایش : 43 اسلاید قسمتی از اسلاید ها : سازمانها برای حفظ مشتریان، تعامل با تأمینکنندگان، بهرهوری بیشتر کارکنان و ارتقای مزیتهای رقابتی، نیازمند شناخت رقبا، ابزار و مقایسه عملکرد خود در حوزههای مختلف کاری هستند. استراتژیهای مختلفی برای بقا در میدان رقابت معرفی میشود. یکی از این راهبردها، شناخت بازار و نحوه عملکرد دیگر سازمانها و الگوبرداری از رفتار آنهاست. شرکتهایی که استراتژی تحلیلی را سرلوحه بقای خود قرار میدهند، بهینه کاوی یا بنچ مارکینگ را به عنوان یکی از راههای مؤثر بهبود مستمر و تعیین موقعیت خود در میدان کسب و کار میدانند. بنچ مارک از حوزه نقشه برداری اقتباس شده و منظور از آن ، نقطه ی مرجعی است که سایر نقاط و موقعیت های زمین (پستی و بلندی) را با آن مقایسه می کنند. در کل یادگیری بر دو نوع است : مستقیم و غیر مستقیم (یادگیری از دیگران) که بنچ مارکینگ مصداق عینی یادگیری از دیگران است.در دهه 1950 ژاپنی ها این تکنیک را د ...