لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی: Powerpoint نوع فایل: ppt (قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد اسلاید: 17 اسلاید قسمتی از متن فایل دانلودی •هدف مقاله: •اثر تقاضا (بازار) به عنوان یک نیروی پیشران برای نوآوری بنگاه ها •نقش دولت به عنوان سیاستگذار فناوری برای مدیریت تقاضا و به خدمت گرفتن این نیرو •تاریخچه: •اولین تحلیل های اثر تقاضا بر نوآوری به دهه 1960 باز می گردد. •زمانی که اشموخلر(1962؛1966) و مایر و مارکویس(1969) در مقابل ایده فشار تکنولوژی، ایده کشش تقاضا را مطرح کردند. •نظریه : •"...به نظر نمیرسد، کالاها و تکنیکهای جدید بدون یک تقاضای از پیش موجود – اگرچه به صورت پنهان و بالقوه- وارد حیات اجتماع شده باشد." (اشموخلر1962) •اشموخلر: تقاضا منبع مشوقهای اقتصادی برای نوآوری است. چون نوآوری یک فعالیت اقتصادی است، بنابراین تحول و دگرگونی در آن نیز از سود انتظاری نشأت گرفته است. •مایر و مارکویس: وجود ...