فرمت فایل: پاورپوینت قابل ویرایش تعداد اسلاید: 22 قسمتی از پاورپوینت : سوال های اساسی در باره نظام آموزش مهندسی ایران(ناما) آیا “ناما ” به نیازهای فرد و جامعه پاسخ می دهد؟ تا چه اندازه “ناما ” با تحولات فناورانه، جهان گرائی اقتصاد و نیز تغییرات ناشی از محیط پیرامونی( ازجمله زیست محیطی، انرژی،...)هماهنگ است؟ تا چه اندازه عملکرد فعالیت ها ی دانشگاه های صنعتی ، پردیس ها و دانشکدهای فنی ومهندسی از مطلوبیت برخودار است؟ نقش ارزیابی پاسخ دادن به این سوال ها و سوال های مشابه است. ارزیابی: فرایند تعیین، تهیه و گرداوری داده ها و اطلاعات برای تصمیم گیری و قضاوت به منظور اقدام جهت بهبودی دروندادها، فرایندها و بروندادهای نظام آموزش مهندسی ارزیابی مترادف با: سنجش پایانی آموخته های دانشجویان از آغاز آموزش عالی درجهان ( در مرکز آموزش عالی مانند جندیشاپور، نظامیه های بغداد،...،دانشگاههای قد یمی و جدید اروپا) تا اواسط قرن بیستم ونیزدانشگاههای امریکا تا آخر قرن نوزدهم؛ سنجش دروندادها ...