قسمتی از اسلاید ها فهرست خلاصه ایی از تعاریف اقیانوس آبی و قرمز بررسی استراتژی های اقیانوس آبی شامل: -تجدید ساختار مرزهای بازار -تمرکز بر تصویری بزرگ -دستیابی به تقاضایی فرا سوی وضع موجود -پایه ریزی صحیح مراحل استراتژیک -غلبه بر موانع کلیدی سازمان -تعبیه فرآیند اجرای استراتژی در فرآیند تدوین استراتژی اقیانوس قرمز و آبی چیست؟ •در بیست و پنج سال گذشته تمرکز اصلی تفکرات سیستمی بروی استراتژِی های رقابتی بوده است. بازار یک فضای محدود در نظر گرفته می شود و شرکتها با استراتژی های رقابت محور سعی در جذب سهم بیشتری از این بازار دارند و در نهایت منفعت یک شرکت و بدست آوردن سهم بیشتر بازار مصادف است با ضرر و از دست دادن بازار برای دیگری. •به نظر چان کیم «آفرینش یک بازار جدید (یا یک فضای جدید در بازار فعلی) که در آن هیچ رقیبی وجود ندارد و بدین ترتیب رقابت را بی معنی کردن، این همان اقیانوس آبی است». •فرض کنید بازار جهانی از دو دسته اقیانوس تشکیل شده است: اقیانوس آبی و قرمز. اقیانوس قرمز م ...