194 صفحه word |فونت tahoma سایز 14| قابل اجرا در آفیس 2010 و نسخه های جدیدتر|قابل ویرایش و آماده چاپ بخشی از تحقیق اصول نظارت و راهنمایی متخصصین و دستاندکاران امر تعلیم و تربیت در مورد اصول راهنمائی تعلیماتی توافق کامل ندارند، لذا فهرست زیر نیز تحت عنوان "اصول راهنمای نظارت و راهنمائی تعلیماتی" ذکر شده و گفته شده که چنانچه راهنمائی تعلیماتی از ویژگیهای زیر برخوردار باشد، در فراهم آوردن شرایط بهتر برای یادگیری دانشآموزان اثربخشی بیشتری خواهد داشت: 1- خلاق باشد 2- رهبری سازمانی حرفهای اعمال کند. 3- متوجه نیازهای انسانی باشد. 4- جو حمایت، پذیرش و تفاهم فراهم کند. 5- در چهارچوب اشتراک مساعی و دموکراسی کار کند. 6- منطبق با نیازهای ابراز شده و بیان شده باشد. 7- با تغییرات اساسی برای بهبود و پیشرفت آموزش سر و کار داشته باشد. 8- تدوین و تعریف اهداف سازمان را رهبری کند. 9- تمامی افراد ذیربط به اهداف آموزش و پرورش را در جریان تحقق آنها شرکت دهد. 10- در ملزم ساختن معلمان به عرضه کار حرفهای و مسئولیت پسدهی به اندازه کافی سختگیر باشد و در عین ح ...