پاورپوینت

دانلود پاورپوینت

پاورپوینت

دانلود پاورپوینت

پاورپوینت پیاده راه ها


پاورپوینت پیاده راه ها

پاورپوینت-پیاده-راه-هالینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 36 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بنام خدا
پیاده راه ها
چکیده
نوشتار حاضر، سعی در معرفی پیاده­مداری دارد. در ابتدا مقدمه ای عنوان شده است که به برخی مفاهیم از جمله خیابان و تغییر و تحولات مقیاس شهرها با
شروع انقلاب صنعتی و پیش از آن پرداخته شده است . سپس به پیشینه و روند تحول این واژه در طی زمان و در کشورهای گوناگون می پردازد . پس از
آن به توضیح برخی مفاهیم پایه شامل پیاده مداری ، پیاده راه و آرام سازی پرداخته است که در این مفاهیم به دسته بندی انواع پیاده راه ، اهداف ساماندهی
فضاهای پیاده در شهرها ، نکات لازم در طراحی مسیرهای پیاده و کیفیت آن و روش های آرام سازی می پردازد و طرح های مفهومی کاهش سرعت در
کشور هلند را به تفصیل بیان می کند . سپس در انتها چند نمومه پروژه پیاده مداری داخلی و خارجی معرفی شده است .
مقدمه
خیابان به عنوان یکی از عناصر اصلی فضای شهری محسوب می­شود، آن­جایی که امکان مراوده بین انسان­ها، تفریح، پیاده­روی، گذران اوقات فراغت ،
بازی، خرید، تجمع و تظاهرات، دیدار، نشست، نگاه کردن، دسترسی، تردد، تبلیغات، اطلاع­رسانی و ... را برای همگان فراهم می­آورد. مطمئناً عملکرد
فضاهای عمومی از جمله خیابان با رشد تکنولوژی حمل و نقل و بر اساس سطح الگوی رفتاری (فرهنگی) عابر پیاده و بر اساس جنسیت و سن (مرد و
زن، کودکان، خردسالان، پیر و جوان، سالمندان و ... )، آب و هوا و ... در جوامع مختلف و در طول تاریخ متفاوت بوده و هست (معینی، 1385، 6 ).
تا قبل از انقلاب صنعتی، اندازه و تناسبات عناصر شکل دهنده شهر بر مبنای مقیاس انسانی و الگوی جابه­جایی­ها نیز بر اساس حرکت فرد پیاده بود. یعنی
او اندازه و فاصله ­ها را تعیین می­کرد. در واقع تعیین کننده جهت و گسترش توسعه شهر، توسط او تعریف می­شد. با شروع انقلاب صنعتی در اروپا، که با
رشد و گسترش سریع شهرها همراه بود، به تدریج دیدگاه­های طراحی و برنامه­ریزی شهرها تغییر یافت. با اختراع اتومبیل و استفاده از آن که سرعت و
راحتی را به ارمغان آورده بود، به مرور فرد پیاده، جایگاه و اولویت خود را در فضای معابر از دست داد. قطعنامه آتن در مورد جداسازی انواع ترددها در
سال 1933، ضربه اصلی را به رفت و آمد پیاده وارد ساخت. از سوی دیگر دیدگاه منطقه­بندی کاربری­ها (1933) و تفکیک آن­ها بر اساس مسکن، کار ،
خرید و تفریح در شهرسازی مدرن موجب افزایش فاصله­ها شد.

 

دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد