در سال های دهه ی 1920 ماشین آموزشی به وسیله ی سیدنی ال.پرسی اختراع شد ولی از بد اقبالی اولین ماشین بسیار جلوتر از زمان او بود و هیچکس به آن ابراز علاقه ننمود.در عدم علاقه به ماشین های آموزشی و سپس پذیرش مشتاقانه ی آن در سی سال بعد ممکن است نیرو های زمینه ای را مسئول دانست.در دهه ی 1920 هنگامی که پرسی ماشین را معرفی کرد قول داد که می توان از آن برای آموزش دانش آموزان با سرعت بیشتر و معلمان کمتر استفاده کنند.اما در آن زمان تعداد معلمان زیاد بود و برای بهبود فرایند یادگیری هیچ فشار عمومی وجود نداشت.در سال های دهه ی 1950 هنگامی که بی. اف اسکینرابزاری مشابه آن را معرفی کرد کمبود معلم وجود داشت و به تعداد دانش آموزان به طور غیر معمولی افزوده شده بود و فشار عمومی برای بهبود کیفیت آموزش وجود داشت و اختراع اسکینر با استقبال عمومی مواجه شد. 24اسلاید پاورپوینت ...